Shop Mobile More Submit  Join Login
Minimal Crump-  Galaxy Nexus by Rasa13 Minimal Crump-  Galaxy Nexus by Rasa13
Trying out the "minimalist" approach. lol
Not as 'minimal' as some, but minimal for me. :P

The 3 icons on my homescreen are all popup widgets,
Headphone icon is popup poweramp widget~ When pressed - ubuntuone.com/1CGpsHa9oDeMVAPI…
middle icon is popup power toggles widget ~ when pressed - ubuntuone.com/6OWCIsvGyUFmDsqF…
volume icon is popup slider volumes widget. ~ when pressed - ubuntuone.com/39aJUGsr1vedz20v…

Just now figuring out how to use Zooper widget so i've been playing around with it.
Much thanks to dandylion7 for providing me with the top status bar zooper file to play with! (Thanks Kriti!) :bow: dandylion7.deviantart.com/

Wallpaper is thanks to EnzuDes1gn~ enzudes1gn.deviantart.com/art/…

Widgetlocker theme thanks to mushcube! mushcube.deviantart.com/

All apps used are~
Zooper widget Pro
U.C.C.W.
Nova Launcher Prime
Popup Widget
WidgetLocker
CyanogenMOD cLock Home & Lockscreen widget

Icons thanks to blackbearblanc~ blackbearblanc.tumblr.com/post…
www.copy.com/s/DxsaXLatvBGf/Sh…
Add a Comment:
 
:icondevonix:
Devonix Featured By Owner Dec 4, 2013  Professional Interface Designer
Really nice!
Reply
:iconrasa13:
Rasa13 Featured By Owner Dec 8, 2013
Thanks bro! Glad you like it. :D
Reply
:iconcondedooku:
condedooku Featured By Owner Sep 4, 2013
Beautiful!!

plz the widgetlocker :)
Reply
:iconrasa13:
Rasa13 Featured By Owner Sep 4, 2013
thanks. :)
WL theme from here~ forum.xda-developers.com/showp…
Reply
:iconcondedooku:
condedooku Featured By Owner Sep 5, 2013
thx so much !!!  :)
Reply
:iconrasa13:
Rasa13 Featured By Owner Sep 5, 2013
fo sho! :nod:
Reply
:iconlangaw0313:
langaw0313 Featured By Owner Sep 3, 2013
icon packs pleeease :)

Reply
:iconrasa13:
Rasa13 Featured By Owner Sep 3, 2013
is really only one icon pack, and it's just the files, not an apk.
they are from blackbearblanc~www.copy.com/s/DxsaXLatvBGf/Sh…
Reply
:icondandylion7:
dandylion7 Featured By Owner Sep 2, 2013  Hobbyist Interface Designer
This is really, really good, & I especially love the lockscreen! Both functional and gorgeous, great work. :)
Reply
:iconrasa13:
Rasa13 Featured By Owner Sep 2, 2013
:w00t!:  aw thank you my friend! Happy you like it! :D
big props to you,  as i wouldnt like it nearly as much were it not for your zooper work! lol :bow: :love:
You rock!
Reply
:iconak-7394:
Ak-7394 Featured By Owner Sep 2, 2013  Student Traditional Artist
What theme/app are you using to get the status bar to look like that?
Reply
:iconrasa13:
Rasa13 Featured By Owner Sep 2, 2013
hey, that is Zooper widget pro.
Props to dandylion7 (the commenter above you) for the original file!
Check out her gallery. :)
Reply
:iconflava69:
flava69 Featured By Owner Sep 2, 2013
beautiful set up dude:D (Big Grin) 
Reply
:iconrasa13:
Rasa13 Featured By Owner Sep 2, 2013
Thanks man! Glad you like. :)
Reply
:iconwongslam:
wongSlam Featured By Owner Sep 1, 2013  Hobbyist Digital Artist
Zooper widget is awesome man! Nice setup, I was wondering what that middle icon was haha. Love that status bar, if only there was some way of pinning widgets so they are static across screens, like the dock. 

Are the reflections at the bottom zooper too?
Reply
:iconrasa13:
Rasa13 Featured By Owner Sep 1, 2013
Hey thanks bro!  :)
Yeah the middle icon is just power toggles with popup widget..
So it looks like this when I press it~ ubuntuone.com/6OWCIsvGyUFmDsqF…

 I found a "workaround" for the widgets not being static...
I simply put the same widget on both of my home screens, and when I move from one screen to the other..
The zooper widget/status bar doesnt even move.. just like the default status bar.
Here is my 2nd page/screen (unfinished) lol  ubuntuone.com/0RQI1PXNBzL4D3zR…
You can;t even tell it's 2 widgets when scrolling from one to another, it doesnt move or change.. just like the dock, it stays "static"/in place,
so it seems and acts just like a real status bar.  :)

The reflections aren’t zooper,  they are just part of the icon set, which is called "SmallWhitesShine" .
I can upload them if you want it and can;t find it, I dont remember where I got them.

 Thanks for stopping in man. :) Glad you like! :bow:
Reply
:iconwongslam:
wongSlam Featured By Owner Sep 2, 2013  Hobbyist Digital Artist
Lol whatt?? I tried doing that for a dock widget before I discovered you can actually have any size widget in the dock (not just 1x1) and you could tell they were different widgets. Granted, they had different bitmaps on them.. hmm I'll have to try out a status bar now lol.

And man, that Poweramp widget fits perfectly with that look! The only thing is that the artist-album text touches the icon..lol idk that just annoys me :)

The 2nd page is looking good! Go for that custom folder design too if you want ;). Loving that minimalistic look, good luck bro!
Reply
:iconrasa13:
Rasa13 Featured By Owner Sep 2, 2013
Reply
:iconslaro001:
Slaro001 Featured By Owner Sep 3, 2013  Hobbyist Digital Artist
You should check out this - play.google.com/store/apps/det…

It integrates with Zooper so is very useful.

This setup looks awesome, man. The background fits perfectly.

I tired the status bar thing a while back and it didn't work but I will defiantly give this another go.

Also, thanks for the Watch!
Reply
:iconrasa13:
Rasa13 Featured By Owner Sep 3, 2013
Thanks you to man! :)
I actually have that media utilities installed, I just havent gotten around to using it/learning it yet.
Ive been meaning to, but the place where it would come in most handy (my galaxy player) - it's not compatible with. lol :/   I'll get to it onea these days tho.
Glad you like it friend. :)
Reply
:iconrasa13:
Rasa13 Featured By Owner Sep 2, 2013
haha, Thanks man!
I actually thought by putting the same 2 widgets on each page
That one would be able to tell they are 2 separate widgets when moving from screen to screen....
But I tried anyway and was pleasantly surprised to see it not move at all/ and act like one status bar pinned to all screens. :)

I agree with the poweramp thing touching... that kind of annoys me to..
But I think I can simply resize that in popup widgets, I just havent tried yet. lol
Mainly because I mostly use poweramp on my galaxy player instead of my phone. :P
But, it's there when I need it.

Glad you like it bro, thanks! :)
Reply
:iconwongslam:
wongSlam Featured By Owner Sep 4, 2013  Hobbyist Digital Artist
Do you think you could upload your zooper status bar widget? I've tried myself and have been unsuccessful. 

And nice, the poweramp widget looks a lot better! Just closer to the info widgets at the top haha
Reply
:iconrasa13:
Rasa13 Featured By Owner Sep 4, 2013
 Sure, try this~ copy.com/9U6eivZez9cJ

Yeah, that widget still isnt perfect but it doesnt stay up on the screen long enough to be of concern. lol
Gotta love the popup widgets! :P
Reply
:iconwongslam:
wongSlam Featured By Owner Sep 4, 2013  Hobbyist Digital Artist
Lol yeah, pop-up widget is pretty sick! Hmm so I tried out the statusbar, I have 2 pages, widget is same size and on both pages. But I still see a transition as I swipe pages. Do you have a special transition or page speed? And would you mind trying with another zooper widget and see if it stays in the same place? Sorry this is really bugging me haha
Reply
:iconrasa13:
Rasa13 Featured By Owner Sep 5, 2013
Hmm, my Nova settings are "Scroll speed-Faster than light"
Animation speed-faster than light
transition/scroll effect when swiping between home screens- "Wipe".
infinite scroll
notification bar hidden, obviously. lol
Hmm, not sure what else.
Ill try in the morning when i get up and let you know. lol
Reply
(1 Reply)
:iconrasa13:
Rasa13 Featured By Owner Sep 1, 2013
Here are the other 2 icons/popup widgets when pressed..
Poweramp~ ubuntuone.com/1CGpsHa9oDeMVAPI…
Volumes~ ubuntuone.com/39aJUGsr1vedz20v…
Reply
Add a Comment:
 
×
Download PNG 1710 × 1260




Details

Submitted on
September 1, 2013
Image Size
737 KB
Resolution
1710×1260
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
5,446
Favourites
48 (who?)
Comments
28
Downloads
85
×